10 oktober 2019 om 00:01
iBOOD

240 Lucovitaal Melatonine Forte Tabletten | 5 mg

Ook verkrijgbaar in 2 mg - 300 tabs

240 Lucovitaal Melatonine Forte Tabletten | 5 mg 300 Lucovitaal Melatonine Zuigtabletten | 2 mg

Het is niet vanzelfsprekend om binnen vijf minuten in dromenland te zijn. Melatonine Forte van Lucovitaal geeft jou nét dat extra setje bij het sneller in slaap vallen. 

10 oktober 2019 om 00:04
experience Gebruiker

Wordt de tekst überhaupt nagelezen voor plaatsing? 2mg en 5mg worden door elkaar heen gebruikt.

Beantwoorden

10 oktober 2019 om 00:05
experience Gebruiker

Ah, twee keuzes. Tekst in de beschrijving is daar niet heel duidelijk over, of aangepast.

Beantwoorden

10 oktober 2019 om 00:08
frozenpk Gebruiker

Dit is oprecht veel melatonine in één zo’n pil (5 mg, maar ook 2 mg ik is al redelijk wat). Voor 1 keertje kan het geen kwaad maar als je dat wekelijks of zelfs dagelijks gaat gebruiken dan gaat je hele melatonine productie naar de … Ze zetten er dan wel netjes bij “one a day” maar voor zelf-gereguleerd gebruik ipv via een arts is dit nog steeds vrij veel. Let wel op om hiermee zomaar mee te beginnen!

Beantwoorden

10 oktober 2019 om 00:10
frozenpk Gebruiker
10 oktober 2019 om 00:10
frozenpk Gebruiker

‘Melatonine is geen slaapmiddel’, waarschuwen 500 deskundigen

Beantwoorden

10 oktober 2019 om 00:14
frozenpk Gebruiker

Vanuit het expertisecentrum slaapstoornissen wordt het volgende geadviseerd:

“Kinderen vanaf 10 jaar en volwassenen: 1 mg. Als na een (kinderen) of twee (volwassenen) weken geen effect is op getreden kan de dosis om de week (kinderen), respectievelijk 2 weken met 1 mg opgehoogd worden tot effect is opgetreden.”

De betreffende 5mg zit hier veeeels te ver boven. Lees je goed in voordat je dit neemt want de gevolgen zijn pas op lange termijn merkbaar. Voor de bron van deze quote, extra naslag of bij interesse:

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/beter-slapen-met-melatonine/

https://radar.avrotros.nl/fileadmin/user_upload/Bijsluiter_melatonine.pdf

Beantwoorden

10 oktober 2019 om 10:18
erikson09 Gebruiker

volgens mij is het zelfs verboden om in Nederland buiten een arts om hoger dan 0.3 mg te verkopen.

Beantwoorden

10 oktober 2019 om 18:17
Ron72 Gebruiker

Nee hoor. Is gewoon bij Kruidvat te koop. Alleen is het daar veel duurder.

https://www.kruidvat.nl/lucovitaal-melatonine-forte-5mg-tabletten/p/3805523

Beantwoorden

10 oktober 2019 om 00:56
Scooby_Doo Gebruiker

Slaapverwekkende aanbieding  welterusten :)

Beantwoorden

10 oktober 2019 om 06:37
rsw130 Gebruiker

Serieus?? Na alle recente waarschuwingen over gebruik van Melatonine (bijv. hier https://www.nu.nl/gezondheid/4272120/artsen-slaapcentra-waarschuwen-eigen-gebruik-melatonine.html, maar het internet staat er vol mee), komt iBood doodleuk met een aanbieding – en aanprijzing – van dit spul? Niet doen, mensen. Talloze deskundigen waarschuwen niet voor niks voor het gebruik van Melatonine.

Beantwoorden

10 oktober 2019 om 07:21
Gympie72 Gebruiker

Er is genoeg over deze rommel gewaarschuwd

Maar om 1 of andere reden is het belang om middelen als deze te blijven  verkopen groter

Beantwoorden

10 oktober 2019 om 07:53
viknemeth Gebruiker

Ik neem er een! En ga terug naar mijn bedje…

Beantwoorden

10 oktober 2019 om 13:30
window Gebruiker

Niet zo zeiken allemaal! Je bent zelf verantwoordelijk om je in te lezen als je wat koopt. Het blijft een keuze tussen 1. Het helpt voor mij en 2. Het is slecht voor mij.

Lekker makkelijk oordelen vanaf de zijkant, maar ga er maar aan staan als je dagen of weken slecht slaapt en je moet werken en voor de kinderen zorgen. Duss

Beantwoorden

10 oktober 2019 om 21:24
Robin1909 Gebruiker

Dan moet je naar de dokter gaan en niet doen alsof je een medicijnman bent die dit wel even gaat fixen voor zichzelf

Beantwoorden

10 oktober 2019 om 18:15
Ron72 Gebruiker

5mg is me iets te gortig, maar de 2mg wil ik wel gaan proberen, dus besteld.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.